CRS (CROSS)

 

Funkcjonalne treningi stacyjne.

Zajęcia poprawiające kondycję, siłę i wytrzymałość.

 

Młodzież i dorośli od 13 lat (zawodnicy)

oraz pozostali od 16 lat

 

CZYM JEST TRENING FUNKCJONALNY?

Trening funkcjonalny skupia się na optymalnym rozwoju całego ciała. Jego najważniejszym celem jest wypracowanie siły, wytrzymałości, koordynacji (i innych cech motorycznych) ukierunkowanych na czynności wykonywane w codziennym życiu. CROSSTraining kształtuje wytrzymałość siłową i ogólną wydolność krążeniowo-oddechową. Ma znakomity wpływ na redukcję tkanki tłuszczowej i rozwój muskulatury (zwróć uwagę na wygląd sprinterów czy gimnastyków, którzy nie trenują kulturystyki). Trenując CROSS'A zapobiegasz powstawaniu kontuzji związanych z uprawianiem sportu. Nasi trenerzy stosowali tę formę treningu już kilkanaście lat temu, czyli na długo przed opatentowaniem go przez znaną markę odzieży sportowej. Podczas zajęć wykonujemy złożone, wielopłaszczyznowe ćwiczenia. W ich trakcie stosujemy swobodne obciążenia lub ciężar własnego ciała, przez co angażowanych jest kilka grup mięśniowych jednocześnie (nie stosujemy ćwiczeń izolowanych). Trening jest zbudowany z różnej ilości stacji, odbywa się na różnych dystansach czasowych - w zależności od jednostki (opis poniżej). W trakcie zajęć wykorzystujemy: drążki, skrzynie, sztangi, grube liny, gumy techniczne, worki, taśmy TRX, kettlebelle, piłki lekarskie, itp. Czas wykonywanych ćwiczeń oraz liczba obwodów są dostosowane do poziomu grupy ćwiczących. Nasi instruktorzy w czasie trwania zajęć omawiają poszczególne ćwiczenia, zwracając uwagę na poprawność techniki w trakcie pracy.

 

NASZE ZAJĘCIA

CROSS (funkcjonalny trening stacyjno-obwodowy) mają za zadanie przygotować Was do treningów zaawansowanych. Na zajęciach tych skupiamy się na obwodowym treningu (12-20 stacji), w trakcie którego wykonujemy ćwiczenia wzmacniające wszystkie grupy mięśniowe. W zależności od okresu modyfikowana jest liczba stacji, czas pracy / przerwy, a także inne składowe treningu. Zadawane przez trenerów obciążenia i czas pracy wpływają korzystnie na stopniowe zwiększanie siły, wytrzymałości i kondycji.

CROSS STATIC/DYNAMIC Odmiana treningu stacyjnego w ramach której wykonujemy naprzemiennie ćwiczenia dynamiczne i statyczne. Jest to znakomite urozmaicenie standardowego Cross'a.

CROSS WOD jest jednostką ukierunkowaną na obwody specjalne. Trening odbywa się na mniejszej liczbie stacji ok. 3-5 (gimnastyka, wydolność, siła). Podczas treningu sam nadajesz sobie tempo ćwiczeń, skupiając się na wykonaniu jak największej liczby powtórzeń w czasie trwania danego obwodu (WOD).

CROSS METABOLIC (wytrzymałość beztlenowa). Trening metaboliczny skonstruowany jest z kilku obwodów prostych ćwiczeń funkcjonalnych wykonywanych we własnym tempie na zadanym dystansie czasowym (a także wg zadanej liczby powtórzeń). Bliżej znaną odmianą tego typu treningów jest TABATA, która odbywa się na krótkim odcinku czasowym. Proponowane przez nas treningi metaboliczne odbywają się w znacznie dłuższym czasie, zbliżonym do jednego obwodu CROSS. Treningi te są znakomitym uzupełnieniem naszych regularnych treningów.

CROSS PLYOMETRICS (koordynacja i siła eksplozywna). Trening plyometryczyny ma za zadanie poprawę koordynacji ruchowej, przy jednoczesnym rozwoju siły eksplozywnej. Jest to ciąg szybkich i krótkich serii prostych ćwiczeń, których kumulację poczujesz dopiero na drugi dzień. Do tego treningu wykorzystujemy schody, gumy oraz ciężkie liny.
CROSS HIIT + TABATA to intensywny trening interwałowy, przeznaczony dla osób chcących szybko spalić tkankę tłuszczową oraz poprawić swoją kondycję. Trening HIIT (ang. High Intensity Interval Training), czyli trening interwałowy o wysokiej intensywności) został opracowany z myślą o profesjonalnych sportowcach, dla których miał stanowić najlepszą formę przygotowań przed zawodami. Z czasem zaczął być stosowany także przez amatorów, przede wszystkim ze względu na dodatkowy efekt uboczny treningu – bardzo szybką redukcję tkanki tłuszczowej. Jego dodatkową zaletą był krótki czas ćwiczeń i prostota wykonania.

 


Osoby chętne do uczestniczenia w zajęciach CROSS nie muszą cechować się wysoką wydolnością i sprawnością. Z czasem każdy z Was osiągnie własny cel, a my Wam w tym pomożemy. UWAGA! Wykupienie karnetu na zajęcia CROSS jest równoznaczne z akceptacją REGULAMINU